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Working paper Determinants and Consequences of Corporate Social Responsibility: Evidence from the Revision of the Company Act in India 경제개발, 기업경영

저자 이웅 발간번호 17-01 자료언어 English 발간일 2017.04.28

원문보기(다운로드:2,455) 저자별 보고서 주제별 보고서

  인도는 2013년 회사법을 개정하여 일정 수준 이상의 기업에 CSR을 의무화시킨 최초의 국가이다. 본 연구는 인도 기업에 대한 CSR 의무화가 기업의 CSR 참여도와 이윤에 미치는 영향을 실증분석하였다. 본 연구의 주요결과는 CSR 의무화 해당 기업의 CSR 참여도가 그렇지 않은 기업에 비해 2.3%p 높았다는 것이다. 또한 회사법 개정 이후 CSR 의무화에 해당되는 기업의 이윤이 해당되지 않는 기업에 비해 3.5% 높았음을 알 수 있다. 따라서 본 연구의 결과는 CSR의 법적 강제화를 통해 이윤추구를 위한 기업의 CSR 활동(profit-maximizing CSR)과 민간기업의 공공재 제공(private provision of public goods)이 유효함을 시사한다.

  핵심용어: 기업의 사회적 책임(CSR), 인도 회사법,  CSR 의무화 

India is the first country to introduce mandatory CSR spending for eligible firms, based on the revision of the Companies Act in 2013. In this paper, I explore the effects of the revision of the Companies Act in India on the likelihood of a firm's CSR participation and its profit. It is the first work to investigate the effects of the provision of mandatory CSR. The results show that the revision increased the eligible firms' CSR incurrence by 2.3 percentage points, compared to ineligible firms. The findings also indicate that the revision is effective to increase the eligible firms' profits by 3.5 percent, compared to the ineligible firms. Therefore, I suggest that profit-maximizing CSR and private provision of public goods through mandatory CSR are valid in India. 

  Keywords: Corporate Social Responsibility (CSR), The Companies Act of 2013, Mandatory CSR

  JEL classification: D04, D22, H42, O10, O53 

Executive Summary

1. Introduction

2. Theoretical Framework and Literature Review

3. The Revision of the Companies Act in India in 2013

4. Data and Identification Strategy
4-1. Data
4-2. Empirical Specifications and Methodology

5. Results

6. Discussion and Conclusion

References 

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