반복영역 건너뛰기
지역메뉴 바로가기
주메뉴 바로가기
본문 바로가기

연구정보

Content Analysis of the Banks’ Mission Statements: A Study of Bangladeshi Listed Banks

인도ㆍ남아시아 기타 국외연구자료 기타 Mehedi Hasan Tuhin Journal of Management and Science 발간일 : 2014-03-01 등록일 : 2016-04-15 원문링크

자료이용안내

국내외 주요 기관에서 발표하는 자료들을 수집하여 제공하고 있습니다. 수록 자료의 자세한 내용은 해당 기관으로 문의하시기 바랍니다.

The aim of this paper is to empirically investigate the quality of mission statements of all the listed banks operating in Bangladesh. To achieve the purpose, the components of the mission statements have been analyzed using a Nine Point Scale model given by Fred R. David. Moreover, number of words and sentences used in the statements was also counted. The findings indicate that most of the listed banks are making the average level of score and giving more emphasis on customers, product and services, philosophy compare to self-concept, markets and concern for employees. The average length of a mission statement is 58.10 (min. =9 and max. = 113) words and 3.60 (min. =1 and max. = 12) sentences.

본 페이지에 등재된 자료는 운영기관(KIEP)AIF의 공식적인 입장을 대변하고 있지 않습니다.

목록